Sunday 30 March 2014

Happy Birthday Mak Mertuaku

Hari ni 31 Mac 2014, birthday Mak mertua saya yang ke-70. Kami dah celebrate dua minggu lepas. Buat awal sebab nak pastikan semua orang dapat hadir.

Malam tadi laki saya call mak dia tepat pukul 12 malam. Saya pasang telinga, cara dia wish mak dia, kalau saya la jadi mak dia, saya dah melalak dah..heheh.. Saya rasa touching pulak dengar dia wish mak dia.. Suara dia penuh dengan kelembutan, keinsafan, keterharuan.. hurmm..

Itu one of the bright side laki saya yang buat saya jatuh cinta. heeheehee.. Dia sangatttt berlemah-lembut dan menghormati mak dia.

Saya?? Saya sayang mak saya, saya juga menghormati dia.. tapi saya tak selembut itu dengan mak saya. Kalau call mak, saya rasa , saya borak2 dengan mak saya macam borak dengan kakak atau mcam akwan kenkadang.. maafkan saya. Tak sentimental, aku kau kenkadang... Hahahaha.. Kadang-kadang saya berfikir,hmmm.. kenapa la saya tak boleh berlemah-lembut dengan mak saya ye?? kurang ketimuran sungguh..

Lapas laki saya wish mak dia, laki saya pas telefon kat saya pulak. Saya pun wish jugak..

Saya : Happy birthday mak, semoga panjang umur, sihat selalu..

Mak : Hehehe.. terima kasih..hehehe.. Ala, mak nak sihat je la, tak nak la panjang umur....heee.. tak nak hidup lama-lama .. kekeke hehehehe..

Saya : (erk) Insyaallah mak.. (tak tau nak cakap apa) ....

Pagi tadi, saya teringat perbualan dengan mak.. Sedihnya mak cakap macam tu..

Saya tak dapat bayangkan keadaan laki saya kalau mak dia tak ada.. Saya sendiri belum bersedia untuk menghadapi situasi tu, saya belum bersedia nak kehilangan mak. Mak mertua saya seorang
yang sangat positif, baik hati.. Setiap tutur katanya terjaga. Saya sangat mengagumi dia..


Happy Birthday mak, I Love U.. yang pakai tudung coklat tu mak mertua saya. Yang tudung purple tu mak saya. Ni gambar kami naik gajah masa g Hanimun kat Krabi aritu. 

Semoga mak panjang umur.

No comments:

Post a Comment